“Slaver til ur” var forsidehistorie i martsudgaven af CEO magazine.
“Du kan aldrig ud et problem, du skal ud tror den.” siger A.G. Lafley, Proctor & Gamble’s CEO.”
For meget at gøre. For lidt tid. Det er et universelt problem. Fra den administrerende direktør til den nyeste hire.
Vi er bombarderet med oplysninger. E-mail, fax, voicemail, overnight leverancer og gammeldags snail mail. Uventet telefonopkald, improviseret møder og nødsituationer, der tvinger os til at droppe alt.
Så mange projekter, opgaver, problemer, muligheder og folk kæmper for vores tid og opmærksomhed at det er næsten umuligt at adskille den vigtige fra det presserende fra unødvendige.
Med sÃ¥ meget rod er det let at miste overblikket over lang – og kortfristede mÃ¥l. And… det forslag, der er nødt til at være færdig ved 3:00 klokken i eftermiddag.
Det er nemt at bruge otte, ti eller tolv timer hver dag gør ting, der har ikke nogen reel payoff.
Og vi spørger os selv, hvorfor vi føler vi sidder fast i kviksand. Vi kæmper jo mere jo dybere vi synke.
“P & G’s Lafley siger,”Jeg er her klokken 7:00 sÃ¥ at giver mig en strækning af uafbrudt tænkte før arbejdsdagen officielt gynger til handling og telefoner begynde at ringe.” ”
Tid er den ene ting, der begrænser os. Den fælles klage er ‘Hvis bare jeg havde mere tid.’ Det er den forkerte forudsætning.
Problemet er, vi bruger vores værdifulde og kostbare tid, i uproduktive og ikke-givende måder.
Travl… Ja. Produktive… Nej!!!
Tænke anderledes. Ikke administrere din tid.
Kommer tidligt så du kan få noget arbejde gjort før alle andre ankommer? Før telefonen begynder at ringe? Før dine møder?
Før dag- og din tidsplan – falder fra hinanden pÃ¥ grund af de mange brande skal du sætte?
Brande! Brande! Brande!
Nogen gjorde ikke, hvad de skulle gøre, når de skulle gøre det. Nu lander det på dit skrivebord.
Du er tvunget til at droppe alt og slukkede ilden. Din hele dagen går op i røg og du klar over ikke, at nogen er skyldig i ildspåsættelse.
For at få succes i dagens meget konkurrenceprægede verden skal du være fokuseret. Du skal have lang- og kortsigtede mål.
Når du ved, hvor du vil hen, er det let at afgøre, hvorvidt det arbejde, opgaver og projekter du arbejder på vil tage dig der.
Her er tre strategier kan du udnytte din tid:
1. overdøve tid til dig selv. Luk døren. Sluk telefonen. Og Giv dig selv en time uafbrudt tid hver dag.
2. arbejde på din vigtigste arbejde, opgaver og projekter. Kun gøre de ting, der har værdi. Eliminere alt andet.
3. Brug din Prime Time. Der er et tidspunkt på dagen, når du gør dit bedste arbejde. Når du har mest energi og entusiasme. Tage fat på dit vigtigste arbejde på tidspunktet på dagen du på dit bedste.
Sæt dine mål. Udnyt din tid. Og du vil blive mere vellykket end du nogensinde drømt.
(c) 2004, Jeffrey J. Mayer, SucceedingInBusiness.com